Sõnasööbiku jälgedel. Aabits

Autor Katri Sild , Kairi Look

Kunstnik Liisa Kruusmägi

Sisututvustus

I kooliastmes laotakse põhi kogu järgnevale haridusteele ja iseäranis tähtis on seejuures mitmekülgne keeleoskus. Mis tahes teadmised ja oskused tulevad tasapisi ning määrav roll on lapse uudishimul ja huvil, õpimotivatsioonil. Mõtestatud ja sihipärane köitvus on olnud üheks põhimõtteks ka algklasside uues eesti keele õpivarasarjas „Sõnasööbiku jälgedel“, mille loomisele on andnud tõuke 2023. aasta märtsis jõustunud riiklik õppekava.
I kooliastmes laotakse põhi kogu järgnevale haridusteele ja iseäranis tähtis on seejuures mitmekülgne keeleoskus. Mis tahes teadmised ja oskused tulevad tasapisi ning määrav roll on lapse uudishimul ja huvil, õpimotivatsioonil. Mõtestatud ja sihipärane köitvus on olnud üheks põhimõtteks ka algklasside uues eesti keele õpivarasarjas „Sõnasööbiku jälgedel“, mille loomisele on andnud tõuke 2023. aasta märtsis jõustunud riiklik õppekava.
Aabitsakomplekti alustekstiks on Kairi Loogi lasteraamat „Piia Präänik ja Sõnasööbik“, mille lood on tänapäevased ja humoorikad ning lasevad 1. klassi õpilasel tegelastega hästi samastuda. Aabitsa kesksed tegelased on kuus last – kolm tüdrukut ja kolm poissi, igaühel oma eripärane taust ja iseloom –, nende õpetaja Laura ja üks väike, karvane, pika sabaga, lillat värvi Sõnasööbik, kes on kooli sattunud aabitsakastis ja on värvikas ja vastuoluline, seikluslikku sündmustikku käivitav olend.
Nagu algklassiõpikutes tavaks, on aabits üles ehitatud ajaliselt üht päeva hõlmavate lehepaaridena. Teema sissejuhatuseks kuulatakse ilukirjanduslikku pala Kairi Loogi raamatust (kättesaadav ka ERRi salvestisena). Selle ümber koonduvad mitmekülgset lugemistehnilist tööd võimaldavad sisuplokid.Läbiv eesmärk on kutsuda lapsi üles arutlema elus oluliste teemade üle ning oma mõtteid jagama. Õpetajale suunaandjaks on lehekülje lõpus olevad aruteluküsimused, mis on läbi mõeldud nii, et need toetaksid üldpädevusi ja läbivate teemade käsitlemist. Need sobivad hästi nii lugemiseelseks kui ka -järgseks aruteluks.
Olulisel kohal on õpitu mõtestamine, eesmärgistamine ning eneseanalüüs (õpi- ja enesemääratluspädevus). Töövihiku komplekt on jaotatud nädalate kaupa tsükliteks. Iga tsükli alguses on sõnastatud teemad ja/või eesmärgid, mille juurde tullakse nädala lõpus tagasi. Väike õppur saab eakohaste loovate ja visuaalsete harjutuste abil ise oma nädalale hinnangu anda ning tehtut analüüsida. 
Palju tähelepanu saab suhtlemisoskuste arendamine (enesemääratluspädevus): probleemide ennetus, kokkulepete sõlmimine, koostöö, sõprus ja hoolivus.
Seda toodet ei saa hetkel veebist tellida, vabandame!
17.76 €
Koolibri kood 9287
Lehekülgede arv 120
Formaat 20 × 25 cm
Köide kõva kaas
ISBN 9789985050255
Ilmumisaeg 05.2024
Saadavus Tartu esinduses Puudub
Saadavus Koolibri e-poes Puudub