ajalooLASTE õpik 5. klassile

Autor Maarja Merivoo-Parro

Kunstnik Dora Grents

Sisututvustus

Õppekomplekti autor Maarja Merivoo-Parro iseloomustab materjali põhiolemust järgmiselt: „Õpikut luues oli mu eesmärk kirjutada nii, et tekst poleks liiga keeruline ega ägaks faktide ülekülluse all. Proovisin rääkida minevikust viisil, mis tunduks ühele viienda klassi õpilasele loogiline ja huvitav. Igaüks neist on midagi ajaloost juba kuulnud, loodetavasti aitab õpik luua süsteemset arusaama. Just sel kaalutlusel on lisatud ka teemasid, mis õppekava järgi kohustuslikud pole. Näiteks võib antiikaja ja tänapäeva maailmaimede ülevaade koos perega reisinud lapsele kauged tsivilisatsioonid kodusemaks muuta.”Selleks et ajalugu mõista ja analüüsida ning osata luua seoseid, on vaja esmalt selgeks teha ajaloo põhitõed ja kulgemine ajateljel. Sellest on lähtunud ka õpiku autor, paigutades piltlikult kogu materjali ajateljele, mis ulatub esimestest tsivilisatsioonidest tänapäevani välja.
Õppekomplekti autor Maarja Merivoo-Parro iseloomustab materjali põhiolemust järgmiselt: „Õpikut luues oli mu eesmärk kirjutada nii, et tekst poleks liiga keeruline ega ägaks faktide ülekülluse all. Proovisin rääkida minevikust viisil, mis tunduks ühele viienda klassi õpilasele loogiline ja huvitav. Igaüks neist on midagi ajaloost juba kuulnud, loodetavasti aitab õpik luua süsteemset arusaama. Just sel kaalutlusel on lisatud ka teemasid, mis õppekava järgi kohustuslikud pole. Näiteks võib antiikaja ja tänapäeva maailmaimede ülevaade koos perega reisinud lapsele kauged tsivilisatsioonid kodusemaks muuta.”
Selleks et ajalugu mõista ja analüüsida ning osata luua seoseid, on vaja esmalt selgeks teha ajaloo põhitõed ja kulgemine ajateljel. Sellest on lähtunud ka õpiku autor, paigutades piltlikult kogu materjali ajateljele, mis ulatub esimestest tsivilisatsioonidest tänapäevani välja.
Õpikus on lühemaid peatükke, mille saab läbida ühe akadeemilise tunni jooksul. Näiteks peatükk „Ajastud” tegeleb mineviku, oleviku ja tuleviku mõtestamisega ning on seejuures piisavalt kompaktne, et nii tekst kui ühisarutelule aktiveerivad ülesanded ühe tunni käigus läbida. On aga ka peatükke, mis võtavad enda alla mitu tundi. Näiteks Vana-Rooma peatükk annab ainest mitmeks kohtumiseks, kuna seal tuleb lisaks ajaloosündmustele juttu ka rooma numbritest, sajanditest, religioonist ja numismaatikast. Iga peatüki lõpus on ainetevahelist integratsiooni ning üldkultuurilist tunnetust toetavad mõtlemisülesanded, millega klassi aktiveerida ning ühisele arutelule innustada. Tunnis õpitule aitab lisamõõdet anda töövihik, mille üks läbiv joon on ajastutega seotud sümbolite tutvustamine.
Lisaks põhitekstile leiab õpikust ka lõbusa ja seiklusliku jutustuse. Selle peategelane, 5. klassi õpilane, kes on asunud koolis ajalugu õppima, avastab, et tema perekonnal on üks põnev saladus, mis õpiku edenedes meeleolukalt lahti rullub. Jutustus on koomiksi kujul ning selle paneb pildikeelde uue põlvkonna kunstnik Dora Grents, kes lõpetas äsja animatsiooni eriala Taanis. „Dora kunst on värske ja lõbus ning usun, et see annab veel ühe õnge, millega õpilasi ajalooLASTE ridadesse püüda. Minu eesmärk on tekitada lugejas tunne, et ajalugu puudutab ja ühendab meid kõiki,“ ütleb õpiku autor.

14.95 €
tk
Koolibri kood 9284
Lehekülgede arv 112
Formaat 20 × 25 cm
Köide poolkõva köide
ISBN 9789985052570
Ilmumisaeg 24.05.2024
Saadavus Tartu esinduses >5
Saadavus Koolibri e-poes >5